Uitslagen Week 44

Wedstrijdverslag van Dames 1, afgelopen vrijdag 11 november 2016:
Het is vrijdag avond 11-11-2016 en wij, HVC dames 1 mogen het opnemen tegen de nummer 3 op de ranglijst; Holyoke dames 2 uit Enter.
Tijdens het inspelen probeert de tegenpartij ons behoorlijk te intimideren door hun smashes, de ene na de andere bal knalt ons om de oren. Woh dat wordt nog wat. Ze zijn van alle markten thuis, rechtdoor slaan, diagonaal, harde ballen van de midspeelster… Maar we laten ons niet gek maken! We gaan knokken tegen de nummer 3 en laten niet zomaar van ons laten winnen.
De 1e set moeten wij nog een beetje warm draaien en lopen we al snel een behoorlijk aantal punten achter. Maar strijdlustig als wij zijn lopen wij weer een groot aantal punten in. Helaas is de achterstand te groot en moeten wij deze set met 24-26 met veel tegenzin weggeven aan Holyoke.
De 2e set loopt gelijk op. Het is spannend tot de laatste punt. We laten nu echt zien dat ze niet zomaar van ons kunnen winnen. Als laatste bal geeft Margo een mooie set-up op de 3 meterlijn, deze wordt mooi ingeslagen en wij winnen vervolgens deze set met 27-25.

De 3e set ging helemaal mooi, zo moet het!. We hebben zelfs 11-4 en 17-7 voorgestaan op Holyoke. We hebben dan ook deze set naar onze hand gezet. Marie José maakt een harde smash en dat is gelijk het winnende punt van deze set.
De 4e en tevens ook de laatste set maken we het ons niet zo makkelijk als in de vorige. Edwin die vandaag onze coach is vraagt nog een time-out aan bij de stand 23-24. Als wij de volgende bal missen heeft de tegenpartij deze set gewonnen. Met vuur in onze ogen lopen wij het veld weer in, we moeten en zullen winnen!!
De spanning is extreem hoog en te voelen tot op de tribune, waar onze grote fans op de stoelen en de banken springen als de laatste winnende punt, een mooie smash van Jelien, voor ons wordt bijgeschreven.
Eindstand 26-24, de wedstrijd is gewonnen! De wedstrijd is gewonnen met 3-1!

Wedstrijdverslag van Mini team Niveau 4:
Toen sinterklaas naar Den Ham ging, gingen wij met ons team naar Rijssen om te volleyballen.

De eerste wedstrijd was heel erg spannend. We moesten tegen RIVO Rijssen en die stonden tweede (en wij eerste). Ze waren net zo goed als ons. In de eerste set waren ze zelfs beter dan ons. Een meisje kon goed smashen. RIVO won de eerste set. Maar wij werden tijdens de wedstrijd steeds beter. En toen wonnen wij de tweede en de derde set. Het was echt heel spannend.

Bij de tweede wedstrijd zaten er jongens in het team. We mochten na het vangen niet meer draaien met onze voeten. Dat vonden we wel erg moeilijk. We gingen tijdens de wedstrijd steeds meer zingen. En het ging steeds beter met ons en steeds minder met de regenpartij. We hadden alle sets gewonnen . We waren zo blij dat we bijna vergaten de tegenspelers te danken voor de wedstrijd. Het publiek juichte ook hard voor ons. Toen we in Den Ham terug kwamen, konden we nog heel even naar Sinterklaas.

Volgende week moeten we weer naar Rijssen ik heb er zin in. Zou het weer net zo spannend worden?

Groetjes Julianne Snoijer uit Mini team Niveau 4.

HVC N4 – Rivo Rijssen // 4-2 gewonnen
HVC N4 – Vrivo // 6-0 gewonnen

Verder zijn er nog de volgende uitslagen:
Dames 2 – DeVoKo DS6 // 0-4 verloren
Dames 3 – De Pallergaste DS2 // 1-3 verloren

Meisjes A1 – Vosta MA1 // 3-1 gewonnen
Meisjes A2 – Markel-Up MA2 // 4-0 gewonnen

Meisjes B1 – Aastad MB1 // 1-3 verloren
Meisjes B2 – Vosta MB2 // 0-4 verloren

Meisjes C1 – Tornado Geesteren MC3 // 3-1 gewonnen
Meisjes C2 – Vosta MC2 // 1-3 verloren

De mini teams niveau 3 en 4 hadden, zoals verteld, een toernooi in Rijssen. De uitslagen van niveau 3 zijn: