Uitslagen week 10

Afgelopen weekend zijn er weer wedstrijden gespeeld. De uitslagen van deze wedstrijden zijn:
Dames 1 – Havoc DS3 // 3-2 gewonnen
Dames 1 – Markel-Up DS1// 2-3 verloren
Dames 2 – Ti-Volley DS1 // 1-3 verloren
Dames 3 – SVH VC DS6 // 4-0 gewonnen

Meisjes A1 – Vrivo MA1 // 3-1 gewonnen
Meisjes A2 – Polstars MA1 // 0-4 verloren
Meisjes B1 – Dynamo Tubbergen MB2 // 4-0 gewonnen
Meisjes B2 – Webton Hengelo MB2 // 1-3 verloren
Meisjes C1 – LEDnovate Esch Stars MC2 // 3-1 gewonnen
Meisjes C1 – Ecare Apollo 8 MC4 // 4-0 gewonnen
Meisjes C2 – Flash Stars MC1 // 4-0 gewonnen

De mini’s hadden dit weekend een toernooi in Markelo. De uitslagen hiervan zijn:
Mini N6 1 – Rivo Rijssen N6 4 // 4-2 gewonnen
Mini N6 1 – WVC Volley N6 2 // 2-4 verloren
Mini N5 1 – Rivo Rijssen N5 1 // 0-6 verloren
Mini N5 1 – Vrivo N5 1 // 0-6 verloren
Mini N3 1 – Holyoke N3 1 // 0-6 verloren
Mini N3 1 – Mintonette N3 1 // 4-2 gewonnen
Mini N2 1 – Vrivo N2 2 // 6-0 gewonnen
Mini N2 1 – Vrivo N2 1 // 4-2 gewonnen

Wedstrijdverslag van Meisjes B1:
Vandaag moesten we naar Tubbergen. Dit zou een belangrijke wedstrijd zijn. We hadden er allemaal zin aan. We gingen eerst met ons team naar de kantine. Hierna gingen we inspelen. Tijdens het inspelen konden we al zien dat het team uit Tubbergen goed waren. Om 11.30 uur begon de wedstrijd. We waren er allemaal klaar voor. Ons team is goed aangemoedigd door Marell (die helaas nog niet helemaal opgeknapt was) en door onze ouders.
Het was een mooie wedstrijd en we hadden goede servicedruk en we gingen ervoor.
We hebben gewonnen met 4: 0. Dus mooi weer 5 punten in de pocket.
Het gaat steeds beter met ons team en we zijn blij met Joëlle. Ze is een goede aanwinst voor ons team en we mogen trots zijn op elkaar!
Het wordt nog wel spannend want we staan in de top 3.
Tessa Dekker
HVC B1

Wedstrijdverslag van Dames 3:
HVC Dames 3: in voorsprong en tegenslag.
Dat dames 3 een bijzonder team is weten veel mensen wel, maar ook in de wedstrijd gebeuren er bijzondere dingen. Vorige week was de thuiswedstrijd tegen de Pallegarste. Altijd spannend, want er zit net zo veel ervaring in dat team als het onze. Maar deze keer hebben we het wel heel spannend gemaakt. Na een half jaar mentale en fysieke voorbereiding was Henriëtte gelukkig ook weer van de partij om tegen haar oude cluppie te strijden. Maar vergeet ook zeker Sylvia niet, die vanuit A1 kwam invallen en de hele wedstrijd supergoed heeft gespeeld. De eerste 2 sets hadden we in de pocket en toen…De gevreesde derde set….Op het nippertje verloren 25-27. Dan de 4de set maar…Helaas 25-23 voor de Pallegarste. De vijfde set in vol adrenaline, want het zou ons toch niet weer overkomen dat ze net weer winnen. We deden wat bijna niemand voor mogelijk had gehouden wisselen van kant met 8-0 tegen en dan de winst pakken. Wauw, wat een strijd.
Maar 8 punten achterstand blijkt een bijzonder moment voor dames 3. Want afgelopen vrijdag in Hellendoorn maakten we het zo mogelijk nog spannender. De eerste set, eer een beetje voorsprong, maar de dames van SVH kwamen terug en hoe…We stonden ineens weer 8 punten achter. De knop ging om en yes nog maar 2 puntjes en dan de eerste set. We lieten ze toch weer een beetje terug komen. Maar met 25-23 voor ons. De tweede set kreeg een bijzondere wending. Onze sterspeler (volgens expert Ben Samsen) Gea lag na een spetterende aanval op de grond…De enkel. Met icepack aan de kant, dus met 5 in het veld verder. Voor de tegenstander bleek het lastiger dan voor ons 25-21. De derde set gelukkig weer met zes spelers in de strijd, na een reeks missers (echte teamspirit, als jij en mist doe ik dat ook) met 20-25 te pakken. Vier punten binnen. Nog eventjes de vierde set……Ja hoor weer 8 punten achter, het omslagpunt. Dus alles op alles, de heren van SVH stonden al klaar. Maar dat kan ons geen bal schelen, want we waren aan het winnen. Met 25-25 kregen de we serve. De eerste poging tot aanvallen van SVH ging in het net, hiep hoi nog 1! En ja met een fantastische ketser konden we vol trots de 5 punten meenemen naar Den Ham.