HVC start talentenplan!

HVC heeft zich voorgenomen om het competitieniveau en vooral het niveau van onze spelers naar een hoger niveau te brengen!

Om dit te bereiken heeft de club een talentenplan ontwikkeld. Onder de naam HVC Talentenplan gaat de vereniging van start met aanvullende trainingen voor talentvolle jongeren van 11 tot 18 jaar.

De laatste jaren is de doorstroming vanuit de jeugd wat achtergebleven. HVC heeft zich voorgenomen dit ontstane ‘gat’ te dichten door middel van een versnelde doorstroming van talentvolle spelers. Uit alle jeugdleden is een groep talentvolle spelers geselecteerd die door HVC extra training aangeboden krijgt.

Het doel van deze trainingen is om spelers die vanuit de jeugdafdeling doorstromen naar de senioren teams hun mogelijkheden te laten ontdekken, ontwikkelen en gebruiken. Hierbij wordt met name gedoeld op spelers uit de meisjes C1, B1 en A1, maar ook op talentvolle jonge spelers uit andere teams. Ook zullen er een aantal speelsters van Dames 1 mee trainen.

Uiteindelijk hopen we dat dit zal resulteren in een gedegen damesafdeling waarin elke volleyballiefhebber op zowel prestatiegericht als recreatief niveau een uitstekende volleybalbeleving mag verwachten.

De trainingen die gericht zijn op coördinatie, balvaardigheid en techniek bieden de spelers de kans om zich individueel te ontwikkelen. De nadruk zal daarbij liggen op techniek en spelsituaties. Hoe meer uren je met het spelletje bezig bent, hoe groter de kans is dat het maximale effect bereikt wordt. De trainingen zijn dan ook aanvullend op de reguliere trainingen. Een HVC talententraining is geen zware fysieke belasting, maar zal voornamelijk gericht zijn op persoonlijke aansturing, coördinatie, snelheid, kracht, technieken, anticipatie, betrokkenheid, inzet en concentratie.

De technische commissie zal de uitgekozen speelsters persoonlijk benaderen. Ook zal de TC constant samen met de trainers de ontwikkeling en voortgang van het talentenplan evalueren.Dit betekent dat de samenstelling niet vast is. Mocht blijken dat er een stagnatie van ontwikkeling is of een slechte opkomst, dan kan de TC beslissen om de samenstelling te wijzigen.

Voor de speelsters betekent het natuurlijk niet dat ze hun eigen teamtraining kunnen overslaan. Het is een EXTRA training. Ook vragen we van de speelsters wel een goede inzet. Dat betekent dat we wel van je vragen om elke training aanwezig te zijn!!

De training vindt plaats op donderdagavond van 19.00 tot 20.30 uur en zal gegeven worden door Bob van ‘t Hag. De eerste training staat gepland op donderdag 6 oktober aanstaande.

Ga terug naar nieuws