Uitslagen week 7

Afgelopen weekend zijn er een aantal wedstrijden gespeeld. De uitslagen hiervan zijn:
Dames 1 – De Pallegarste DS1 // 3-1 gewonnen
Dames 3 – Ecare Apollo 8 DS9 // 1-3 verloren

Meisjes A1- Havoc MA1 // 3-1 gewonnen
Meisjes B1 – Ecare Apollo 8 MB3 // 3-2 gewonnen
Meisjes B2 – Rivo Rijssen MB2 // 1-3 verloren
Meisjes C2 – Vrivo MC2 // 0-4 verloren

De wedstrijd van Dames 2 is zaterdag afgelast in verband met de stroomstoring in Almelo.

De mini’s niveau 2 en 6 hadden een toernooi in de Stamper in Vriezenveen. De uitslagen van de wedstrijdjes zijn:
HVC N6 1 – Voveda N6 2 // 6-0 gewonnen
HVC N6 1 – Voveda N6 1 // 2-4 verloren
HVC N2 1 – WVC Volley N2 1 // 4-2 gewonnen
HVC N2 1 – SVC VC N2 1 // 0-6 verloren

Wedstrijdverslag van Heren recreanten, de heren hebben met 3-0 gewonnen!:
Maandagavond 6 februari waren de heren van vv luttenberg de tegenstander. Met een paar nieuwe oudgedienden (evert, wim en rien) begonnen de oude oudgedienden (martin, edwin, jan b en gerrit) aan de wedstrijd. Luttenberg kan een lastige tegenstander zijn, als hun sterspeler meedoet. De eerste set begonnen we, ondanks de gladde vloer, een beetje stroef. De rallypass kwam niet altijd lekker aan, waardoor edwin al piepend en krakend de set ups moet geven. Die trouwens door martin wel knalhard worden binnengemept. De eerste set gaat, mede door een goede servicebeurt van jan b en wim, toch nog met een ruime 25-13 naar ons. We lopen al wel achter op het schema “binnen drie kwartier achter het bier”. De tweede set gaat ongeveer hetzelfde als de eerste. Het wordt ons niet echt heel moeilijk gemaakt. Rien komt steeds vaker goed door, wim blokkeert er op los en gerrit ramt wel eens een bal buiten de lijnen. Al met al gaat deze set ook met 25-14 onze richting op. De laatste set gaat evert, voor het eerst sinds een decennium als full time setupper aan de slag. Kijken of hij iets van de opgelopen achterstand op het schema kan goedmaken. De pass komt nu wel steeds beter aan, de set ups zijn darom ook op maat. Om een lang verhaal kort te maken: De laatste set gaat met 25-12 mee naar den ham. Uiteindelijk zijn we maar 5 minuten uitgelopen op het schema. Als vanouds doen we het licht uit in de kantine van luttenberg, waarna we om kwart voor twaalf weer in den ham aankomen.

Wedstrijdverslag van Meisjes B1:
Vandaag moesten we een wedstrijd spelen tegen Ecare Apollo 8 MB3. Ze stonden 8ste met 2 wedstrijden minder gespeeld dan ons. We hadden niet echt een idee wat we moesten verwachten.
Eenmaal aangekomen hebben we eerst even in de kantine gezeten om wat te eten en de wedstrijd een beetje voor te bespreken. Toen snel omkleden en de zaal in.
De zaal was erg licht dus het was even wennen aan de ruimte, gelukkig hadden we daar de tijd voor met het inspelen.
Het was eindelijk tijd om te gaan beginnen met de wedstrijd.
De eerste set begonnen we erg sterk. We stonden voor en het ging goed. Uiteindelijk hadden we toch nog een paar foutjes gemaakt en werd het nog spannend. We hebben de set gewonnen met 26-24.

De tweede set, we waren van plan om het niet weer zo spannend te maken en gingen er vol voor. Het ging goed, maar ook in deze set weer een paar foutjes gemaakt. We wonnen deze set met 26-24.
Daarna de derde set. Een belangrijke set die we natuurlijk wouden winnen! Helaas ging het niet helemaal zoals we wouden. We hadden een flinke achterstand, maar hebben de stand nog kunnen ophalen. Helaas hebben we deze set 25-20 verloren.

De vierde set, als we deze zouden verliezen zou er een vijfde set komen. Ook deze set maakten we fouten, waardoor we 25-18 hebben verloren.
Daardoor dus een vijfde set. Hier wouden we echt voor gaan! Helaas werden we verstoord door de dames 2 van Ecare Apollo.
Zij moesten op ons veld spelen terwijl wij nog niet klaar waren. Niemand was het er mee eens (zelfs de tegenpartij en de scheids niet), maar het moest maar. Wij gingen naar een ander veld. Daar was nog een andere wedstrijd bezig dus we moesten even wachten. Nu hadden we mooi de tijd om goed door te spreken hoe we het zouden gaan doen, en even overspelen.
De vijfde set, het bleek nog niet zo makkelijk als we dachten. We stonden achter met 7-2 en wisselden van kant. We waren er klaar mee! We moesten en zouden deze set winnen. En het is gelukt! We hebben een paar mooie punten binnengehaald en gewonnen met 15-12!

Het was een spannende wedstrijd met frustraties maar ook met mooie momenten! De eerstvolgende wedstrijd van ons is op vrijdag 3 maart tegen Fysio Engbersen Aastad, we hebben er erg veel zin in!

Wedstrijdverslag HVC N6:
We mochten vandaag spelen in De Stamper in Vriezenveen.
De eerste wedstrijd was tegen de meiden van Voveda N6 1, Nadat we hadden ingespeeld hadden we 3 leuk sets met de standen voor HVC N6 1: 20-25/ 24-25/25-6.
De tweede wedstrijd was ook tegen Voveda maar dan N6 2, alle 3 sets werden gewonnen!

Standen voor HVC N 6 1: 25-19/ 25-23 /25-18.

We kregen 2 punten voor de eerste wedstrijd en 6 voor de tweede wedstrijd.
Top gedaan meiden!