Special Friends Sportdag

Voor leden, door Special Sport Events Twente:

Geïnspireerd door de successen van de sporters van de Special Olympics Nationale Spelen Twente 2022 presenteren wij namens Special Sport Events Twente vol trots het programma van de Special Friends Sportdag. Exact één jaar na dato, op zaterdag 10 juni 2023, in en rondom het FBK Stadion en enkele side events. Een sportieve dag vol vermaak en vriendschap.

Kom je ook?
Iedereen is van harte welkom. Leeftijd speelt geen rol. Je bent goed zoals je bent, dus welke beperking je ook hebt of ervaart, wees welkom. Heb je als sport- en beweegorganisatie aanbod voor mensen met een beperking of achterstand informeer ze over deze fantastische Special Friends Sportdag. Ben je van plan als organisatie een sport- en beweegaanbod op of open te zetten voor mensen met een beperking kom dan vooral ook een kijkje nemen!

Programma Special Friends Sportdag

Wat staat er zaterdag 10 juni op het programma:

• Een sportinstuif, belevingsruimte, Twentse sportmarkt, voetbal- en unified tennis toernooi in en rondom het FBK-Stadion in Hengelo.
  • Jolly Jumpers Special Basketbal Cup in Sporthal De Vlaskoel in Tubbergen.
  • Zeilclinics op ’t Rutbeek in Enschede.

Sportinstuif – meer dan 15 verschillende sporten uitproberen
In het FBK Stadion in Hengelo worden meer dan 15 verschillende sporten aangeboden tijdens de sportinstuif. Iedereen is welkom. Deelnemers hoeven niet persé bij een sportvereniging te zitten om mee te doen aan de sportinstuif. Kom gezellig sporten, ontdek je talent of welke sport of activiteit je leuk vindt. Zoals, Basketbal, Bocce, Boogschieten, Golf, Judo, Hoogspringen, Handbal, Handbiken, Korfbal, Tennis, Framerunning, Tafeltennis, (Para)hockey, Skeeleren, Skiën, Survival Race, Nijntje Plein, Verspringen, Dans, Moutainbike, Oud Hollandsche Spelen en Bungeetrampoline.

Belevingsruimte & ontspanning
Voor diegenen die meer de rust willen opzoeken: kom dan vooral naar de sporthal naast het FBK-stadion. Daar is een rustgevende belevingsruimte ingericht met klankschalen, geuren, yoga, massage én een snoezelruimte voor de nodige ontspanning.

Sportwedstrijden Voetbal & Unified Tennis rondom het FBK- Stadion
Rondom het FBK Stadion organiseren we, i.s.m. passend voetbal Haaksbergen, een voetbaltoernooi. TC ’t Weusthag en TV Park Veldwijk staan garant voor geweldig unified tennistoernooi.

Gezamenlijke opening en sluiting in het FBK-Stadion

Voor alle deelnemers in Hengelo trappen we af met een gezellige opening en warming-up in het FBK-Stadion en sluiten de dag feestelijk af met allemaal winnaars en een spetterend optreden van Ronnie Ruysdael – de koning van de polonaise.

Timetable Sportinstuif & Sportwedstrijden
Locatie FBK Stadion Hengelo

Adres FBK Stadion: Kuipersdijk 46, 7552 BJ Hengelo
• 10:30 uur Ontvangst & Aanmelden
• 11:00 uur Opening & Warming-up
• 11:30 uur Deelnemen aan sportinstuif in het FBK-Stadion
• 11:30 uur Deelnemen aan het voetbaltoernooi of unified tennis
• 13:00 uur Lunch
• 14:00 uur Deelnemen aan sportinstuif in het FBK-Stadion
• 14:00 uur Deelnemen aan het voetbaltoernooi of unified tennis
• 15:00 uur Feest met Ronnie Ruysdael
• 15:30 uur Medailles & Erehaag

Deelname is gratis – iedereen welkom
Iedereen is van harte welkom. Leeftijd speelt geen rol. Je bent goed zoals je bent, dus welke beperking je ook hebt of ervaart, wees welkom. We zorgen voor een lekkere lunch en een mooie herinnering. Deelname is gratis, dus dit wil je niet missen.

Decentrale activiteiten: Basketbal in Tubbergen & Zeilen op t’ Rutbeek
Om het allemaal nog mooier te maken organiseert Jolly Jumpers op 10 juni 2023 de eerste Jolly Jumpers Special Basketbal Cup in sporthal de Vlaskoel in Tubbergen en gaan we in samenwerking met ROC van Twente kennismakingsclinics zeilen op ‘t Rutbeek organiseren.

Inschrijflinks voor de verschillende onderdelen (let op de sluitingsdata)
Individuele deelnemers of teams kunnen zich voortijdig inschrijven via onderstaande links

Inschrijving Sportinstuif inschrijving sluit op 1 juni
Inschrijving Basketbal inschrijving sluit op 14 mei of eerder als het vol zit